Ja jäklar. Nu är det klippt. Eller mina naglar är det iallafall..

Vart ju hos Emelie i Oskarshamn nu i helgen och toalettdörren i hennes lägenhet är aningen klurig. (Iallafall för mig.) 

Iallafall. I lördags hade vi vart nere i tvättstugan och tvättat lite, och någon timme senare skulle hon gå ner en snabbis och hänga upp lite saker. Erbjuder mig att följa med, men då hon bor på översta våningen och jag inte var i mitt bästa mående fick jag stanna i lägenheten. (Wihoo!!) 
När Emelie väl gått går jag på toa. Lämnar mobilen på laddning utanför och stänger dörren. När jag väl är klar och ska gå ut får jag inte upp dörren. Den sitter fast. Panik. Tänker dock att "jo men Emelie är snart tillbaka", så sätter mig och tänkte klippa naglarna lite istället, då någon hade gått av sen i fredags. Klippandet går bra tills jag kommer till lillfingernageln. PANG. Istället för att nageln blev avklippt sitter jag nu där med Emelies nagelklippare i två delar. Den.gick.av. Panik igen.

En stund senare (kändes som en evighet) kommer Emelie tillbaka och släpper ut mig och skrattar åt min nagelklippshistoria.

Detta ovanstående har egentligen ingenting med att jag klippte av alla mina naglar att göra. Men det var lite kul. Lite.

Bröt iallafall en av mina naglar (på vänsterhanden, alltså dom finaste) när jag var på Ica med mamma, så bestämde mig för att göra en "omstart". 
Aja. Haha. Kram.

(Snälla. Ignorera den usla målningen och fläckarna. Fredagens fel.)





Kommentera

Publiceras ej